dilluns, 23 de juny del 2014

SENDERS D´AIGUA

Sembla mentida, ahir dissabte estàvem realitzant la ultima ascensió de la temporada d´esquí a l´Aneto i avui diumenge, 24 hores desprès.... comencem Barrancs !!! aigua, calor, solete ... olor a neoprens i Salts, tobogans, rapels ... mmmmmhhhhh sona bé oi ? .... doncs INSERT COIN !!!

Decidim fer Aigueta de Barbaruens, demanem condicions a Alberto  (el príncipe del Barbaruens!!!)de l'alberg del RUN i ens passa una radiografia exacte de com es troba, tot saltable menys el ràpel obligat, i ens comenta els punts perillossos dels salts ( que no són pocs !!!). Hem deixat anar a Xic, Ricard i Albert de l'Aneto i s´han afegit Pablo, Xavi i Julia,  Elvira, Ivan i jo continuamos en la brecha !!!

Alberto ens explica que hi ha la opció de combinar el descens de l'Aigüeta amb la part inferior del Barranc del Trigás, i evidentment amb la gana que tenim de cordes, barrancs i activitat, anem a dormir i ja tenim preparades les cordes que necessitarem a l'endemà per poder fer aquest altre barranc (el camí d'accés es troba just enfront del camí de sortida del Barbaruens - o atajo -) per tant caldrà tenir els ulls ben oberts.

Som els primers en entrar a Barbaruens, sabíem que entraríen un grup de francesos i no volíem sorpreses, hem deixat tot l'equipatge a l´alberg, ja que ens han avisat que obren cotxes al pàrking de la carretera, per tant, ATENCIÓ ALS CACOS !!! Un cop amb el neopré posat,  anem ressolent salts, tobogans, fins i tot hem de netejar una de les "pozas" ja que hi ha caigut  un arbre, però no ens podem estar de fer el salt mes gran del barranc, per tant el comando neteja fa la feina com toca.
La veritat es que Barbaruens, amb l´aigua cristal.lina, sense gent ( cosa complicada !!!) és un barranc molt bonic que no us deixarà indiferents !!!

A la part final del barranc, veiem l'aportació d´aigua del Trigás, per tant anem vigilant de no passar-nos el corriol que ens hi dona accés, hi ha un moment de "nervis" ja que sembla que en l´hem deixat enrera, però per sort localitzem el corriol de sortida i devant el d´accés al Trigás. Es un corriol que puja, puja i puja, però ben fresat, i amb marques blanques ... en uns 15/20 minuts ja som a l´entrada de la part baixa d´aquest barranc,que té en la seva part final un enllaç de ràpels bonics tots ells ( i que són els que nosaltres farem).

Gaudim dels ràpels i tornem novament al Barbaruens, on encara ens queda la cirereta .... la lanzadera de l'Aigueta, i salts o el que és el mateix ... la seva poza final, on pots repetir i gaudir de totes aquestes opcions. Ha estat un gran dia, però encara resta el millor per arribar ... PEAZO BOCATA A SEIRA !!!!!