dilluns, 23 d’abril del 2012

Desnivell: 1140 mts
Dificultat: Poc Difícil
Orientació: N-NO

Desprès de passar la nit del divendres en un hotelet del Serrat ( ho posso perquè quedi constància !!! ja que desprès la Salvi diu que mai anem d´Hotel !!!). Ens dirigim cap a la Vall de Sorteny, ja que queda al costat de l´hotel. La idea inicial es pujar amb el cotxe fins a la Borda de Sorteny i aquí  intentar la Serrera, l´Estanyó, o la Cabaneta, ja veurem ....... però una congesta, al principi de la mateixa ens fa  canviar d'idea ( les primeres pensades són les bones !!!). Ràpidament ens equipem i comencem a pujar per la pista. No trobem neu continua i això fa que ens calcem i descalcem (que no vol dir treure's les calces !!! malpensats !!!), i per tant, al trobar neu continua en el recorregut que es dirigeix cap a l´Estanyó, ens hi llencem de "foques"  ( a més encara no l´hem fet mai amb esquís) i a més l´Estanyó és més alt que el de la Serrera per tres metres !!!,  així doncs allà que anem !!!. La meteo és bona, però sabem que tenim tots els números de patir canvis, ja que així ens ho demostren els núvols que veiem. Fa vent i nosaltres anem fent, al nostre ritme, passem per la zona més complicada, la carena que dona accés a la part final del cim, on ens hem de treure esquís per superar una part rocallosa. La neu es canviant, i ara es dura ara pols, en tot cas es tanca el cel i no veiem res, amb esquís la cosa no pot anar més enllà,estem a uns 200 mts, i nosaltres podem continuar pujant, ja que portem el gps ( sort que el vaig recuperar de la caiguda de la cursa dels senglars - penso-) i com tinc un track carregat ens podem "complicar" el dia i intentar arribar a cim , ja que tot i el vent i la visibilitat, no fa fred. Pas a pas, pal a pal, anem guanyant metres, fins que entre la boira ens apareix la part final ...... encara quan arribarem s´obrirà una mica i ens farà sentir importants, segurament no tothom avui farà cim, però allà hi som,al cim de l'Estanyó a 2915 mts.,  sols, entre la boira, sabent que ara bé el més difícil i arriscat, la baixada, encara que un cop als esquís segur que serà "gratificant", però caldrà trobar-los  !!!!. Al final el dia s´arregla, fem unes "firmes" amb bona lletra i agafem un "color" de pell un xic interessant, sobretot la Salvi, que s'assembla més a una "guiri" de Lloret que a una de la terra, però ...... això va així, com diu la dita: Si esquies..... posa't crema !!!!!!