dilluns, 30 de desembre del 2013

AMB GANA, AMB MOLTA GANA !!!

Punt de Sortida: Parking de l´Orri - 1860 mts -
Desnivell: 800 mts
Alçada Màxima: 2644 mts
Dificultat: ME S2-S3
Característica: Superclàssic curt

Moltes vegades esperes tant una cosa que penses, i si no arribo a l´expectativa... però aquest any, el fet de no poder sortir a esquiar tot i sabent que ja hi havia neu em tenia nerviós, impacient, intranquil, no podia suportar-ho .... tot ho havíem jugat a una carta, la Puríssima ... si no ens anava bé .......

El destí estava força clar, la Vall d´Aran, en aquests dies havia rebut unes nevades que feien que fos el racó dels Pirineus amb millors condicions ( si es que no ho és sempre !!), per tant tenim allotjament, a més som colla ( Baena, Júlia, Manel, Marina, Ivan, Salvi i jo ) El primer dia és dia d'aproximació, ha de ser quelcom segur, ràpid, que ens deixi bon gust, els "manzanitas" no tenim gaires problemes en posar-nos d´acord, Tuca de Bacivers ? ... es clar !!! un clàssic.

No hi ha dubte que el fet de lliscar damunt la neu calma les feres, els nervis queden aparcats un cop calcem esquís ... el dia acompanya, la neu, l´entorn ....o, quines ganes teníem !!!!! quina gana .... i avui només és tracta d´un "pinxo", només de fer saliva ..... l´ascensió i el descens van d´allò millor, sense problemes, però notem que les orientacions nord tenen una neu inmillorable, per tant agafem nota ..... els pròxims objectius ....a buscar orientacions "al dente".

Punt de Sortida: Baguergue - 1430 mts -
Desnivell: 1150 mts
Alçada Màxima: 2583 mts
Dificultat: BE S3
Característica: Gran Clàssic,  recomanable

I toca omplir la boca !!! mirant tema orientacions, con juntament amb el Xavi i l´Eric ( amic de la vall ), i buscant un cim que tingui de tot, que sigui un GRAN Clàssic, que ningú de nosaltres hagi fet, que ens motivi, que OMPLI LA BOCA ... surt el nom dera Pincèla, SI, SI, SI, em motiva molt ( bé realment estic motivat fa una setmana !!!) però m´agrada, ens agrada, tinc gana, molta gana .... així doncs, tot el grup ( bé menys la Júlia que avui té "exàmens") anem a "menjar" una mica ....

El dia acompanya d´allò més, sortim de Baguergue amb ganes, i anem observant com la vall està magnífica, la neu aguanta ( a les orientacions E però les purgues han aparegut !!!) i quan ens fiquem  a la orientació NE, a l´obaga, mmmhhhhhh la neu està fresca, pols, és la recepte ideal per a la nostra gana, ens anirà d´allò més bé, i ja comencem a  treure forquilla i ganivet ....

Pots escollir menú, Manel i Marina, que és la primera sortida que fan, decideixen no fer postres, i es queden al coll dels clots de Monnàs a 2398, i els splitboarders Xavi i Baena veuen que la ultima pala no es posarà massa bé si l'intenten cruspir, per tant s´hi queden als peus, mirant la carta i escollint plat .... Els "famèlics" volem l'apat sencer, i tot i que es fa dret pujar fins al cim ( a més la orientació de la pala fa que s´aguanti tot pels pèls ....) pugem per acabar d'afartar-nos. A la baixada la zona NE és la millor amb diferència, i tots busquem el nostre moment ...... ha estat un gran dia, i un gran dia bé es mereix un premi, avui toquen pinxos a l´Urtau !!!!

Punt de Sortida: Boca Nord del Túnel de Viella - 1370 mts -
Desnivell: 1250 mts
Alçada Màxima: 2518 mts
Dificultat: ME S2-S3
Característica: La Joia  "a l'ombra"

I ens queda el tercer àpat .... i encara tenim gana, molta gana,  tot i que el dia d´ahir ens va deixar satisfets avui volem encara més i millor ... i era possible. Tornem a mirar orientacions, aquest cop decidim entre el Xavi i l´Eric que juga a casa que la Tuca de Betren pot tenir molt bona pinta, a més sortim de la boca Nord del Túnel, per tant un pam més aprop de casa ... doncs vinga, a esmolar els estris ....

Les guies ja ens pronosticaven una ascensió magnífica, amb una vall desconeguda i que ens donarien una nova visió de la Vall d´Arán .... ai senyor, quants anys sense saber que existia !!!!! però un cop descoberta ....prepareu el pitet !!!! avui repetim !!!! a més avui si que hi som tots (Júlia inclosa) !!! el primer tram és el de tramit, ja que has de fer tota la pista, creuant dos torrents abans d´arribar a una cabana que ens marca el moment en el que ens endinsem a la vall.

Nosaltres però, tot i fer-ho bé, per un moment creiem que ens equivocat de vall ( ja que enfilem per bosc, i sembla que seguim unes traces que no van a enlloc),  no es fins arribar a les runes de la cabana de la Sarrahera de Naut a 1950 mts ( on fem un pit stop), que veiem que la cosa ens pinta a favor, però els castells que ens envolten ens fan tenir cautela, ja que no sembla que hi hagi res que es pugui pujar amb unes taules als peus !!!

La vall es va fent llarga, i estreta, tant que en algun punt hem de treure taules per poder passar, ja que les roques impedeixen poder fer traça directa, finalment els "manzanitas" conjuntament amb el "local" Eric, aconseguim fer el cim de la Tuca Betren, magnífic mirador, però el millor és el que encara ens queda ... tota la  baixada, al llarg de la pujada hem anat observant com la neu es manté en un estat de pols increïble per les dates i pels dies que fa que ha nevat, això es powder aranès, del bo !!!!  avui hem tingut menú del Bulli !!!!, però el millor de tot es que com a un bon dinar .... et fa quedar amb ganes de més, per tant .....  ENCARA NO ESTEM FARTS, VOLEM MÉS !!!!!!

Nota: Eric, encarrega taula que hi tornem !!!!!