dimecres, 22 de maig del 2013

"PADERNOS" MATAO con tanta línea !!!!

La idea inical era fer la volta a les Maladetes. És una volta agosarada i dura, però que pensàvem ( Toni, Eulalia, Ari, Albert, Xavi, Jordi, Xic i jo) fer en unes 10/11 hores, tot passant pel coll d´Alba, el de Cregüeña, pujar per Estasen i baixar per Aigualluts desprès de fer l´Aneto, doncs el que deiem, una "mica" dura, oi?. Sortim al voltant de les 6:00 de Llanos del Hospital, bé un "xic" més tard ( oi Xic?), ja que al final, ens deixàvem ganibetes, cascs,  una mica de tot !!!. Pugem pels tubs de Paderna, a peu, grampons en bota, ja que la pendent i la duresa de la neu així ho requereixen, en tot cas la progressió és ràpida ( es lo que tiene no fer voltes maries i anar sempre recte amunt), en tot cas el segon tub de Paderna ens l´estalviem fent un "pendent a través" per tal d´anar més ràpids.
Un cop al capdamunt ens calcem esquís i a buscar el Coll d´Alba, en aquest tram guanyem metres força ràpids però potser no suficient. Un cop als peus de la canal que ens portaria al Cim d´Alba em de perdre uns metres per baixar a la glacera d´Alba i atacar el Coll del mateix nom. Al arribar al coll d´Alba cal reunió de pastors, són les 10:30 i queda molt camí, potser massa, i el ritme li falta una mica de pim, pam, pim , pam ( és a dir  un punt de ritme), així doncs, amb encert, el grup considera més oportú fer algún dels cims pròxims, inicialment anem cap a la Muela d´Alba i el Diente d´Alba, ja que al ser amb roca crida més l´atenció. Aconseguim la Muela de 3111 mts, però per fer el diente ens cal una desgrimpada que sense grampons és massa agosarada  ( potser si haguessim atacat per sota ....) en tot cas tornem al Coll,  per tornar a decidir quin pic fem .... doncs a vista tenim el Sayó, de 3211 mts i que en mitja horeta aprox. podrem aconseguir ..... i com aquí hem vingut a fer cims, cap amunt !!!.
Deixem els esquís al Coll ja que no sabem que ens trobarem i sembla que no em podrem gaudir gaire del descens, en tot cas al arribar al collado Cordier observem que si haguessim portat esquís ...... però les decissions són per aquells que decideixen per tant, no cal donar-hi més voltes.
Al cim del Sayó de 3211 mts decicim que no hay dos sin tres, per tant anem a visitar el cim del Cordier de 3263 mts, el més alt de la jornada, i el tercer dels nous cims trepitjats i que passen a ser "terreny d´aventura conegut" ( i el que queda per conèixer) així doncs, anirem al coll a buscar esquís que ara toca disfrutar de la baixada. Per evitar tornar a la ruta normal d´Alba baixem en recerca d'un pas per damunt del Collado de Paderna i que trobem per les traces d´altres esquiadors. Tenim tota una baixada de disfrute i de LÍNEES noves que es poden dibuixar ( ara se li diu així a embarrencar-se entre pedres i gel pels puestos.... coses de les modes i la joventud !!!!). En fem tantes de noves línees que fins i tot al primer tub de Paderna en fem una de nova, recta i fonda .... gràcies al culen bajen que es marca l´Elvira .... si és que es de ser buena persona !!!! Finalment, a les 14:00 ja estem novament al parc. En la memòria la feina  que s´ha quedat per fer, però el bon gust d´haver encertat amb la decissió, quan la muntanya parla, s´ha d´escoltar .... bé això si algú no va cridant, quina línea, quina línea, quina línea ..........

Si voleu track i mapa de la ruta podeu entrar al blog Terra, Aigua, Aire i Foc de l´Ari ...ella si que s´ho curra !!!