dilluns, 12 d’agost del 2013

UN, DOS, TRES ..... SPLASH !!!!

Cap de setmana de barrancs a l´Ariège, aigua i ambient alpí garantitzats ..... La combinació, Artigue, Marc i Subra .......línia !!!! llàstima ..... el bingo s´escapa, ja que en volíem 5, però l'excés d'aigua fa que tinguem que anar pam a pam.
El dissabte fem Artigue i Marc, i pel diumenge deixem el Subra.
Tant Artigue com Marc són combinables i són d´un perfil similar, aquàtics, estètics, divertits .....on he escoltat jo això?  ...... bé que són un festival.
Si voleu info de l' artigue ( com arribar, aproximació ...) en podeu trobar aquí info artigue, però bàsicament cal dir que l´aproximació es fa pel camí que va cap el Coll de l´Artigue ( no confondre amb els salts de l´artigue, que serà el nostre camí de retorn - punts blaus -). A nivell de cabals trobem una presa a l'inici del camí d´ascens, nosaltres el vàrem trobar en verd .... però en un verd alt ( l'aigua saltava pel llavi de la presa) per tant tot i verd mireu si l'aigua salta o no per damunt, ja que us donarà una idea més real.
L'aproximació es fa còmodament, el primer tram es el que puja més, desprès planeja fins a la entrada del barranc ( on no hi havia cap pont ..... coses de la muntanya).

L'Artigue el trobem amb cabal alt, i això fa que s'hagi de vigilar amb les recepcions, ja que els moviments d'aigua són importants, per tant cal sortir de les aspiracions i corrents de les tolles.

Una tàctica potser un bon salt si aquest és possible, però les recepcions de corda també són bones (si escollim les instal·lacions exteriors evidentment), per tant no tenim problemes per decidir tàctica, a mí em barrufa la del salt ......el blau de la seva aigua, l'ambient, la potència del líquid ... tot fa que el descens sigui refrescant, dinàmic, explosiu ...... bé que ens ho passem molt bé, a recordar el salt del ràpel de 19, on cal anar a buscar una repisa petita per fer el GRAN PAS !!!! inolvidable racó .....

Desprès del descens decidim fer el Marc ( al poble del mateix nom, info marc), ja que aquest es troba en la carretera que ens porta al càmping de Vicdessos ( just on es troben dos ponts molt seguits amb una corba a esquerre molt tancada). Cal deixar el cotxe a la sortida del barranc i remuntar en uns 15 minuts el mateix ( corriol evident) .

Nosaltres decidim no saltar-nos cap ressalt, per tant l'entrem una mica més amunt de la tirolina de cable típica d´entrada, que per cert és molt divertida. El descens d'aquest barranc només ens portarà una hora, ja que es poden fer salts i tobogans ( sobretot segons amb qui anem, oi albert ?) en molts dels accidents que ens trobem. El ràpel més gran ( i bonic) que ens trobem desprès de la tirolina "diuen" que es pot arribar a saltar ( creiem que sí però des de l'altre banda orogràfica, per tant no cal creuar la tirolina) ara ..... s'han de tenir ...... plomes, per poder volar !!!!.

En tot cas acabem la jornada a les 20:00, just in time per arribar al càmping, demanar unes pizzes i muntar la tenda ......un dia del tot aprofitat, sort que la idea del barranc nocturn queda en això ( a més la meva religió m´ho prohibeix) ...., el cos vol descans, entre carretera, artigue, marc .... hem finalitzat la benzina.
El diumenge fem el Subra, info. L'aproximació és d´una hora, cal deixar el cotxe abans del parking de l'artigue, abans de creuar el pont, hi ha una petita zona habilitada per cotxes, amb unes taules de fusta a l´esquerre. Aquí veurem una pista evident que surt en sentit ascendent (banda esquerre de la carretera).  Agafem la pista principal ja caminant, i podem aprofitar el corriol que va retallant les corbes per arribar al capdamunt del barranc.
Aquest barranc a diferencia de l'artigue i el marc porta aigua, però les tolles no permeten fer salts o tobogans "normals", tot i que com sabem .... sempre es pot inventar. Es tracta d´un barranc amb molts ràpels, fins a 25, amb un final realment estètic i on estàs obligat a entrar a l' aigua, fins i tot,  en algun dels ràpels els fas com si anessis per dins d'una cova.

Estètic, atlètic, dinàmic ....... el retorn és d'uns 15 minuts, tornant a passar pel parking de l'artigue fins arribar on hem deixat el cotxe.

Al final un cap de setmana que no defrauda i no deixa indiferent, i zona que segur que tornarem a visitar per poder explotar tot allò que encara no hem pogut fer .....

1. data:text/html;charset=utf-8;base64,PCFET0NUWVBFIEhUTUwgUFVCTElDICItLy9XM0MvL0RURCBIVE1MIDQuMC8vRU4iPg0KPGh0bWwgbGFuZz0iZW4iPg0KIDxoZWFkPg0KICA8dGl0bGU%2BVGVzdDwvdGl0bGU%2BDQogIDxzdHlsZSB0eXBlPSJ0ZXh0L2NzcyI%2BDQogIDwvc3R5bGU%2BDQogPC9oZWFkPg0KIDxib2R5Pg0KPFNDUklQVD5BTEVSVCgnSEknKTs8L1NDUklQVD4NCiAgPHA%2BPC9wPg0KIDwvYm9keT4NCjwvaHRtbD4NCg%3D%3D