dimecres, 20 de juny del 2012

TOMA VACCA !!!

RUISSEAU DE LA VACCA; 20.06.12

Comencem pel primer barranc de Còrsega, i decidim fer el de la Vacca, ja que sembla que és un dels més bonics i disfrutones. El nostre camp base es troba a la població de Zonza (Alta Roca), al càmping municipal, on per 6 euros persona/dia tenim totes les "comoditats" esperades a un càmping. Ens dirigim doncs cap al Coll de Bavella ( lloc turístic a tope) per la D268  i posteriorment cap el coll de Larone, abans però d'arribar-hi (1,5 km aprox.), cal parar atenció a un parking molt gran amb una alzina molt caracteristica. Una mica més amunt, en una corba a esquerres, queda identificat el corriol que ens porta cap al Barranc ( es un espai reduit, on podem deixar 2/3 cotxes). Deixem aqui el cotxe i anem a buscar l´accés, per corriol evident primer, i desprès de caminar uns 4 minuts, es apareixerà un corriol en clar descens, per torrent que ens porta al Barranc ( el camí principal es el que ens portarà de retorn del Barranc)

L'aproximació i el retorn són feixucs, ja que els camins no estan massa ben acondicionats,  però el barranc és aquàtic i disfrutón i molt bonic, llàstima que s´en fa curt, però es poden realitzar salts interessants. Nosaltres només fem un ràpel, però creiem que es pot saltar, encara que la zona de "despegue" pot ser dificultosa segons les condicions del barranc.

Cal parar atenció amb molta aigua a alguna zona del barranc, ja que hi ha zona de blocs, etc. on potser dificultós passar'hi amb massa aigua, fins i tot a la segona part del barranc hi ha una zona on no hi ha instal.lació per fer rapel ( nosaltres vàrem trobar un cordino empotrat en uns blocs) per tant gairabé estás obligat al salt.

Al final acabem amb una gran badina, que ens recorda a algun barranc dels pirineus, lo bo es que encara podrem fer algun salt més "buscat" però molt xulo.  Cal parar atenció a l´'ultim tram amb una zona on l'aigua es canaltiza per un forat que ens va recordar al forat d'Anais de la Peonera, en definitiva un bon descens, aquàtic i divertit. Del tot recomenable, i si teniu la sort de fer-ho sols com nosaltres, disfrutareu d´allò més !!!! A disfrutar doncs !!! el millor les seves aigües cristal.lines !!!!!