dissabte, 20 d’octubre del 2012

CAMINAR, BUSCAR, RESPIRAR .... TOT ES SUAR !!!

Avui tenim esperança, sembla que les previsions són totes negatives, que ens mullarem, l'objectiu per a nosaltres, el Sobrepuny de 1656 mts. a més a més és desconegut per a nosaltres ( tenint al Pedraforca, la Tosa, Penyes Altes .... )  queda " a l´ombra", però tenim esperança que serà un gran dia ........

Arribem a la Nou de Berguedà, reconeixem el terreny ( bé anem al bar basicament !!) i tot seguit, botes, cap al Santuari de Lurdes ( hem cregut oportú començar aquí) i a buscar el Sobrepuny ( que tot i que no el coneixem té una forma característica i que durant molts anys havíem observat des de la C16 sense saber que un dia l'aniriem a buscar.

Passem per corriols, prats, tot seguint marques vermelles al principi, perdedores i que ens fan entrar al bosc, sortir-hi ....... però sembla  que ens segueixin, escoltem veus, sorolls, ara aquí ara allà , PAM ........ boletaires a la vista ( bosses al cap i cistell en mano !!!), clar no tenim a l´ADN aquesta pràctica i ens sopta que hi hagi tanta gent al Bosc. Berguedà, tardor, FINDE PROMETOR  ....... Caçadors de Bolets al canto !!!! d'excursionistes .... nosaltres !!!! seguim ara marques grogues, i al final marques de PR.

Sense voler-ho però, ens "assalten" unes llanegues al pas, agafeu-nos !!!!!  ens criden .... ondia, i ara que fem ( mentres la boca fa salivera .....) sort que porto una bossa enreixada de portar trastos de muntanya  i els hi podrem portar a casa i sense voler-ho ....... JA TENIM UN NOU CAÇADOR, renoi tot el camí mirant a banda i banda del corriol .....quin estrés !!!!!! respirar, caminar, mirar, esbufegar .... les pulsacions pugen de revolucions, la humitat és del 100 % .... la suada .... que hem de dir de la suada .... no plou però ho sembla, anem xops !!! però, que som de feliços !!!!!!

Just abans d'arribar a cim quedem engolits per la boira, i fem cim amb les primeres gotes de pluja, però no ens importa, és més, ho cel.lebrem, l'aigua corrent pel cap és refrescant elimina aquesta suor enganxifosa que    provoca una humitat tan elevada.

La baixada la farem per PR i posteriorment per GR fent una volta circular per no pujar pel mateix camí que hem fet fins acim, i sortosament  un trio de rovellons ens torna a assaltar a la pista de descens, renoi quina terra aquesta que et posa el menjar a peu de camí !!!! ara entenc l'adrenalina dels boletaires al trobar la "peça",  i un cop trobat no pots deixar d´observar al voltan, per aquí i per allà i com no vigilis ....... ONDIA que estem fòra de la pista buscant BOLETS !!!

STOP ( que no vol dir llençar-se al terra eh ramón ?? chist de btt !!!!), hem de baixar a la Nou que haurem de fer via, que ja sabem que passa, comencem amb un rovelló i al final ....... no podrem dinar com toca !!  i això no ens ho pot treure ni el Sobrepuny ni els rovellons ( a més entre llenegues, rovellons i uns suspitossos rossinyols ja en tenim prou, que per ser la primera vegada .......) doncs, tornem a ser allà on teniem el cotxe ben aparcadet .... toca canvi de roba, i no tenim clar si menjarem per aquí o per allà , però ..... Ondia si tenim St. Corneli a tocar i el restaurant Sta. Bàrbara  que és "BARBARO" !!!! , com deia aquell, " no hase falta que dises  nada más !!!" , això ens demostra que si no perdem l´esperança els "pitjors" dies es poden convertir en  "magnífics" dies ...... hoy puede ser un gran dia, dificil de olvidar .......

Posdata: al final al restaurant ens toca panera d´embotits i dos ampolles de cava  ....... ara si que el dia ha estat rodó !!!!!!

Ver Volta al Sobrepuny de 1656 mts en un mapa más grande

1. Pues la verdad es que si...que hay dias en los que todo parece facil y sencillo....la pena es que no siempre es así, pero bueno, la suerte es contar con buenos amigos que todo lo hacen mas facil!!!

Por cierto...Sant Corneli... im-presionante!!!!