dimarts, 25 de setembre del 2012

EL DESTÍ ENS HI PORTA ......

Doncs és divendres i cal aprofitar el temps, que sembla que el finde "promete". Ara feia molt de temps que no coincidíem amb els "Marinus", que ens esperen al Refugi de Conangles ( ells han estat fent la volta del Segell a la Vall d´Aran ) i  farem "alguna cosa" plegats. Encara no tenim clar que farem... i no serà fins l'esmorzar de l'endemà que resoldrem el dubte ..... ja que el divendres al vespre i a l'arribar al refugi, sssshhhhhhhhh ja dormen ......
Doncs "lo dicho", durant l'esmorzar de dissabte ( 7:00h ) ens expliquem la vida i finalment,  decidim "que fer". Pujarem pel Port de Rius (Vall de Conangles) per saltar cap a la Vall de Besiberri entre alguns dels colls que el mapa ens marca com a "caminio orientatiu" ( je, je ...... es nota que anem amb el Manel a les primeres de canvi) i dormir al refugi lliure dels Bessiberris.

Pujar al port de Rius  ens porta unes dues hores, temps previst, ja que es fa molt desnivell en poc tros, a més paga la pena, ja que ens dóna accés al Lac de Rius, postal de muntanya extraordinària. Un cop superat aquest, abandonem el GR11  ( camí que portavem fins al moment sortint del Refugi de Conangles) per endinsar-nos cap al Lac de Tòrt de Rius. Inicialment el nostre "suposat" camí ens ha de portar per la riba dreta del llac, però no hi veiem cap traça evident ( ni rastre de vida !!!!) , per tant, escollim el camí més evident ( fitat) que transcòrrer per la riba esquerre.

Són aproxiamdament dos quarts de dues...fem un pit stop!!!. Hem superat l'Estanh dera Colhada, i si volem saltar a la Vall de Bessiberri  pel coll que sembla més evident,  cal retrocedir, "tot i que" sempre tenim l'opció "salvatge" i passar pel Còth dera Canau de Rius . Quina por, tota una tartera sense camí evident per nosaltres !!!! ... i efectivament comencen a sorgir els primers dubtes...Sincerament ... estava clar que tindríem motín!!!!. El sector femení, que acostuma a èsser el del seny (segons elles evidentment).... mostren els seus dubtes i el sector masculí cansat de moltes batalles i sabent quin serà el final ( en mi casa mando yo con permiso de mi mujer !!!! oi?) tenim clar que si hi ha una alternativa cal proposar-la ara!!! i EFECTIVAMENT, resulta que aquesta finalment ens porta al Lac de Mar i Refugi dera Restanca.

El millor de tot plegat, es que sense saber-ho ( bé jo si que ho sabia !!!) estàvem fent el recorregut que inicialment havia mirat en el mateix moment que el Manel em va dir que mirés alguna cosa a fer aprop de Conangles , però a l´esmorzar una cosa va portar a l'altre i mira... un dels meus objectius era visitar aquest Lac. Fa temps que vaig veure una fotografia seva des de la Colhada de Lac de Mar, encara no en sabia de caminar per la muntanya, i em va captivar per la seva plasticitat i bellesa, i feia molt temps que ho perseguia, però semblava que els cims m´allunyaven de fer-hi una visita ( excuses, sempre excuses !!!), però vet aquí, sense buscar-ho del tot, tenint uns plans diferents, resulta que el "destí" ( amb una mica d'ajuda femenina, i de gastroenteritis de la Salvi ) m´ho van posar en safata, oohhhhh el moment del de treure el nas ..... efectivament val la pena treure'l en aquest racó dels Pirineus .....

En tot cas, 8 hores d'activitat tampoc fan fàstic a ningú !!! un cop al Refugi, descans, "pica-pica" i a gaudir .... hi ha res millor? . Per l'endemà ens reservàvem el retorn de 4/5 a hors tot passant pel GR11, pel Circ de Rius, un racó també interessant, però no tant bonic com el dissabte, on vas trobant petites perles en forma de lacs que fan que al finalitzar la volta hagis confeccionat un gran collar d'imatges  i racons que fan encara més gran aquests Pirineus nostres, aquest Pirineus de postal !!!!!